Intervju med Charlotte Kalla

Eftersom vi ska anordna denna Tour så passar det väl perfekt att höra tips från en som vunnit denna typ av tävling; nämligen Charlotte Kalla.


Kan du ge något exempel till våra tävlanden hur de bör ladda upp inför en sådan kraftmätning?


Det gäller att ha ett stort överskott på energi när du går in i tävlingen. Det är mycket som krävs för att prestera på topp och absolut viktigast är att du känner glädje och en längtan efter att få utmana dig själv.


Hur laddade du själv upp?


Jag bestämde mig innan att jag skulle försöka koppla av från skidåkning så mycket som möjligt mellan tävlingarna. Det var viktigt att ha en plan med genomförandet av Touren och återhämtningsbiten var en viktig del. Det blev mycket läsande, tv-spelande och slappande med kompisarna i laget.


Berätta om känslan att skära mållinjen först av alla på toppen!


Det var lite overkligt att jag hade kommit i mål. Vägen dit hade varit otroligt intensiv med uppladdningar och urladdningar nästan varje dag. Och så plötsligt var det inget mer jag skulle ladda för, bara njuta av att jag hade genomfört Touren.


Slutligen, finns det något du skulle vilja hälsa våra tappra deltagare?


Njut av att få kämpa och spränga gränser. Smärtan är övergående och det är skönt efteråt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0